”Drošākais uzņēmuma autoparks” konkursa mērķis ir uzlabot kopējo satiksmes drošību Latvijā, sniedzot uzņēmumiem praktisku informāciju, kā uzlabot sava autoparka pārvaldību. Pirmo reizi konkurss notika 2012.gadā. Konkursa mērķis ir noskaidrot Latvijas uzņēmumus, kuros vissekmīgāk tiek veikta uzņēmumu autoparku pārvaldīšana, kā arī palīdzēt uzņēmumiem izvērtēt iespējamos riskus, kas saistīti ar uzņēmuma autoparku un sniegt padomus tā efektīvākā un drošākā vadīšanā, uzlabojot kopējo satiksmes drošību Latvijā.
Pirms uzvarētāju godināšanas visiem pasākuma dalībniekiem seminārā bija iespēja uzklausīt atzītu ekspertu viedokļus un noderīgu informāciju, kā rūpēties par uzņēmuma autoparku. Pasākumā ar secinājumiem par konkursa rezultātiem, reālo situāciju Latvijas uzņēmumu autoparkos, to lielākajiem veiksmes stāstiem un galvenajām problēmām dalījās arī konkursa žūrija – “Baltas” galvenais risku parakstītājs Edgars Goldmanis, “Drošas braukšanas skolas” pārstāvji Artūrs Priednieks un Edmunds Ozolnieks, auto eksperts Normunds Avotiņš, kā arī satiksmes psihofizioloģe, Rīgas Pedagoģijas un inovāciju vadības akadēmijas inovāciju un attīstības prorektore Daina Voita.
Finālam tika izvirzīti 12 uzņēmumi. Konkursa galvenā balva ir drošas braukšanas apmācības Austrijā.
Uzņēmumi tika vērtēti trīs kategorijās – pasažieru pārvadājumi, kravas un speciāli pielietojami autoparki, kā arī zemākā riska autoparki.
Pasažieru pārvadātāji:
1. SIA “Ventspils reiss”
2. SIA “VTU Valmiera”
3. SIA “Jelgavas autobusu parks”
4.SIA ,,Jēkabpils autobusu parks”
Kravas vai speciālā pielietojuma autoparki:
1. SIA “Kurbads un Ko”
2. SIA “Grifs AG”
3. AS “Delta LV”
4.SIA ,,Jēkabpils autobusu parks”
Zemāka riska autoparki:
1. AS “Latvijas Gāze”
2. AS “Grindeks”
3. SIA “NP Foods”
Kā atzina pasākuma organizatori, uzņēmumu vadītāji ir nopietni ņēmuši vērā iepriekšējā gada konkursa laikā sniegtos speciālistu ieteikumus un uzlabojuši savu autoparku darbu. Tāpat varot secināt, ka liela uzmanība tiek pievērsta autoparka tehnikai, tomēr paralēli tam lielāku uzmanību vajadzētu pievērst tieši pašam autovadītājam. Tāpat tika norādīts, ka labi aprūpēts autoparks ir ne tikai uzņēmēju sociālā atbildība. Efektīvs un produktīvi organizēts darbs ļaujot sasniegt arī labākus biznesa rezultātus. Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš savukārt norādīja, ka Latvijā kopumā tehniskais stāvoklis autotransportam nav tas labākais. Tikai 58% automašīnu izejot tehnisko apskati ar pirmo reizi. 20% tiekot konstatēti bremžu bojājumi, virs 20% – gaismas ierīču bojājumi, bet ap 18% – balstu iekārtu bojājumi. Konkursu par drošāko uzņēmuma autoparku jau otro gadu rīko apdrošināšanas sabiedrība “Balta” kopā ar Latvijas Darba devēju konfederāciju (LDDK), “Drošas braukšanas skolu” un Ceļu satiksmes drošības direkciju. Konkursā tiek izvērtēti uzņēmumi un to īstenotā politika, sekojot līdzi ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšanai, autovadītāju izglītošanai un citiem drošības aspektiem.
Pasākumā piedalījās LPPA prezidents P.Salkazanovs, LDDK ģenerāldirektore Līga Menģelsone, “Baltas” Stratēģisko klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Ermīns Sniedze, Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš, Latvijas Automobiļu federācijas prezidents Jānis Naglis, autonomas “Sixt” vadītājs Baltijā Arnis Jaunzems.